12 December 2010

Jack BUKAN nama glamourku

Jack, nama omputih yang normal digunakan. So bila aku guna nama Jack agak x masok akal sebab:
1. Aku x puteh
2. Aku x puteh
3. Aku lansung x puteh

Ramai orang judge aku, kata poyolah, bajetlah, dan macam2 lagi. Ramai gak tanya, minat sangat ke Jack Sparrow sampai pakai nama 2? Well yes aku minat character 2 tapi bukan itu sebabnya. Kisah aku dapat nama 2 terjadi ketika aku masih tinggal kat dalam Kolej Matrikulasi Pulau Pinang (KMPP). Disitulah kisah ini bermula..............

Kisah ini berlaku pada tahun 2001

Satu pagi yang dah masuk tengah hari, lebih kurang pukul 11.15, lima kanak-kanak mentah yang masih belum mengenal dunia melepak bersama. Mereka ialah Syamsyul, Mujahid, Mursyid, Hafizudin dan Ikhwan. Diantara mereka Ikhwanlah yang paling muda dan perak@jakun. Maklumlah Ikhwan ni jenis lamtech (lambat technology) so banyak la benda-benda yang dia x kenal.

Masa melepak di rumah Syamsyul tu, Ikhwan banyak bertanya pada Syamsyul@Acun. Contohnya:

1. Acun macam mana Hi-Fi hang boleh dengar radio? (sebab bagi Ikhwan masa 2 Hi-Fi untuk play cd je sebab Hi-Fi rumah dia ada tempat letak cd)

2. Acun macam mana hang tutop komputer x payah pi dekat start n tekat shut down? (rupa2nya tekan button ALT+f4 laaaa)

3. Wei Acun hang buat macam mana xtau tadi tembak orang jahat 2? (main game doom, Ikhwan banyak tanya sebab bagi Ikhwan masa ni game paling best dalam dunia ialah FIFA 98,99,2000 n 2001)

4. Acun ni, Acun tu, Acun awat macam ni, Acun awat macam tu...

So sebab nampak sangat JAKUN Ikhwan ni so Acun pon cakap

''Hang ni jakun trok gila, panggil hang JAKWAN la lepas ni''

KAHKAHKAHAKAHKAHKAH (gelak dari semua budak2 ni termasukla Ikhwan)

Mulai hari tu Ikhwan dipanggil Jakwan. Kemana-mana dia lepak dalam KMPP 2 suma kawan2 dia panggil dia Jackwan, Ikhwan x marah pon sebab bagi dia nama 2 kelakar lagipun Ikhwan ni jenis budak yang masa tu carefree gila, selagi dia dapat main bola petang2 korang nak panggil apa pon panggillah, bukan dia kisah pon.

Dah dekat setengah tahun nama Jakwan 2 akhirnya dikurangkan jadi Jak saja sebab kurang skit suku kata, senang nak panggil. Nama ni terus melekat sampai la sekarang, and family2 member ni pon turut sama panggil Ikhwan ni Jack. Jadi sepanjang Ikhwan duduk dalam KMPP 2 nama dia ialah Jack tapi dekat sekolah dia guna la nama Ikhwan.

Dari sejak itu aku gunakan dua nama Ikhwan dan Jack. Nama dekat sekolah masih lagi Ikhwan, tapi start aku buat diploma aku abadikan terus nama Jack. Ramai dah nama wan ni, haha lagipun lecturer pun panggil aku Jack gak so okaylah tu.

So itulah asal usul nama Jack aku tu, ya nama Islamku ialah Muhammad Ikhwan bin Zulkaflee, tapi panggil aku Jack. Dengan penerangan ini jangan lagi ya anggap aku poyo okay, Jack tu bukan nama glamour aku pon.

HAHAHAHAHAHAHAHA

2 comments:

  1. aku minat watak joker lam the dark night tu..tp awat org suma pggl aku chad?..

    ReplyDelete
  2. Entahla,maybe sebab hang x complicated macam dia kot..

    ReplyDelete